Welcome Note:


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, March 14, 2012

Pisang dah berbuah

Selepas setahun lima bulan, pokok pisang kami akhirnya berbuah.
Sebahagian nya dah pun boleh di tebang.

Ini keadaan pokok yang penuh dengan anak-anak baru yang belum
dipindahkan. Buahnya kurang berisi kerana agak terbiar.



Daun-daun kering pun tidak terurus, yang sepatutnya di buang dari
masa kesemasa untuk kesegaran pokok.
Di harap sesiapa yang tanam pisang tidak mengikut jejak langkah kami.



Setiap pokok mempunyai banyak anak yang membiak dan akan di alihkan
ke tapak baru yang masih kosong.




Selain dari pisang Nangka dan Emas, ada terdapat pisang awak yang sesat.
Mungkin masa dulu tersilap ambil benih.



Saturday, March 10, 2012

Memancing di kolam Pok Kaq IRON Lake Resort


Emmmmm.... tak sampai 30 minit, 2 ekor ikan BESORRRR dapat dinaikkan.
Tengok ni:-

Satu Ikan Terbang, lagi satu ikan Dayung.




Macam-macam jenis ikan dok ada kat sini.
Jelawat, Patin, Rohu, keli, haruan pun ada, lagi dan lagi....

Letih ka lu......,  boleh pekena AIs KaCaNg, BihuN SoUP, Teh Tarrikkkk,
masakan Panasss dan sejuk. Order aje dari AbDiN kat situ.

Nak tahu kat mana?
Pi kat Pekan Pendang dan tanya depa-depa tang tu, mesti tau punya.
PoK Kaq Toke' Kambing atau IRON Lake Fishing Village.

Oh ya, siap ada Pertandingan Juara Bulanan. Dapat duit TuNAi..
Rekod dok ada la ni, dalam 19kg/ekor.
Tiap-tiap minggu ada Pesta Pertandingan Memancing.

...





OK,
Jumpa di sana, di sana, di sanaaaa...