Welcome Note:


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, November 1, 2009

Politik katak, melompat. Politik ITIK, menyudu.



Kalau bermain dengan itik ni boleh buat kita terleka.
Masa berlalu tanpa disedari, terlalu pantas.
Tup-tup dah sebulan lebih. Itik-itik pun dah bulat
dan montel-montel. Makannya tak boleh tiada.
Pukul lapan pagi dah bising panggil kita suruh
bagi makanan dia. Lepas je makan, kerja dia menyudu.
Pantang jumpa air, menyudu sana sini.



Memangnya lumrah itik ni, menyudu tak berenti.


Makanan yang kami beri buat masa ini masih lagi
dengan "Grower" dicampurkan dengan dedak beras
hancur. Kekadang tu masak nasi hancur dan campur
kemukut. Itu hari kami dapat dari Tokai RM5 je seguni.
Amik lah 3 guni sampai senget bonet keta. 180kg tuuu.
Boleh "save" banyak gak.Grower satu guni dah cukup kot.
Kalau 3 guni "grower" dah RM261.


Kawasan kebun Cili Pendang dah nampak menghijau
sikit sejak pokok bendi timbul. Baru nampak rupa kebun.
Sebelum ni muram je lepas abis cili.








Hujung minggu, anak sedara mai melawat. Depa nak main ngan itik.
Mula-mula tu takut, lepas tu depa jadi tukang ligan itik.
Sampai tak mau balik.
Tengah hari tu, seronok lah makan ramai-ramai. Walaupun
belauk kicap dan ikan termenung je.





OK, salam ceria buat semua.

1 comment:

Xplay said...

haha..bnyk gla itik,,xsabar nk balik ni,,nk men ngn itik..haha