Welcome Note:


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, October 30, 2015

Permohonan Rumah Mesra Rakyat 1Malaysia RMR1M

Permohonan Rumah Mesra Rakyat 1Malaysia RMR1M

Permohonan Rumah Mesra Rakyat 1Malaysia RMR1M
Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) menetapkan empat kriteria utama untuk melayakkan seseorang memohon subsidi perumahan di bawah program Rumah Mesra Rakyat 1Malaysia (RMR1M).

Empat kriteria itu adalah mempunyai pendapatan seisi rumah di bawah RM3,000, memiliki tanah sendiri, sudah berkahwin dan tidak pernah memiliki rumah sendiri sebelum ini.

Kerajaan akan menyediakan subsidi antara RM15,000 dan RM20,000 bagi membolehkan rakyat membeli rumah mampu milik.

SPNB akan membina tiga jenis rumah mampu milik dengan tiga bilik tidur berharga RM65,000, RM55,000 dan RM45,000.

Contohnya kalau beli rumah berharga RM65,000 akan diberi subsidi RM20,000 maka jumlah pembiayaan rumah itu hanya RM45,000. Sekiranya membeli rumah berharga RM55,000 akan diberi subsidi RM17,500 manakala untuk rumah berharga RM45,000 akan diberi subsidi RM15,000 maka harga asal rumah akan ditolak dengan jumlah subsidi untuk memohon pembiayaan.

Sumber: http://www.bernama.com/bernama/v7/bm/ge/newsgeneral.php?id=984498

Monday, July 6, 2015

Lantai Cantik untuk Rumah Anda

CONCRETE IMPRINT MALAYSIA.

http://concreteimprintmalaysia.blogspot.my/

House Renovation Sungai Petani
Hijau Murni Construction Sdn Bhd
LANTAI CANTIK dan ubah suai rumah.
Tel: 012-5345282

- syarikat yang membuat Lantai Cantik, lantai konkrit
  Imprint. Cetakan corak yang beraneka
  dan bermacam macam warna lantai konkrit yang
  menarik.

- facebook link

https://www.facebook.com/ConcreteImprintMalaysia


Macam macam corak lantai yang boleh di pilih.
Pattern: Skin Texture
Pattern: Ashlar Slate
Colour: Terracota

Colour: Chestnut Brown

Colour: Red

Company Logo




Sponsored by:
Concrete Imprint Malaysia
https://www.facebook.com/ConcreteImprintMalaysia

http://concreteimprintmalaysia.blogspot.my/

Friday, February 28, 2014

Corak dan warna yang sesuai untuk Lantai Cantik Anda


Contoh LANTAI CANTIK:

http://concreteimprintmalaysia.blogspot.my/

Corak lantai cantik dan warna boleh dipilih mengikut citarasa ANDA.

Tempahan di 012-5345282
untuk persiapan kerja LANTAI CANTIK rumah anda.
Juga untuk ubahsuai rumah, landscape, mini garden dan
House Renovation in Sungai Petani.




Maklumat lanjut dan contoh contoh kerja boleh didapati
dari facebook link.
https://www.facebook.com/ConcreteImprintMalaysia


Sponsored by:
Concrete Imprint Malaysia
https://www.facebook.com/ConcreteImprintMalaysia




Tuesday, February 25, 2014

Cetakan Konkrit Lantai - Concrete Imprint di Utara Malaysia

Ni nak promote sikit.

LANTAI CANTIK MALAYSIA

Sungai Petani House Renovation:

Bagi sapa-sapa yang ingin dan berkenan nak buat lantai
bentuk BARU atau di panggil LANTAI CANTIK, tengok
contoh kat bawah ni:-

Panggilan untuk kerja macam ni ialah "Concrete Imprint"
atau Stamped Concrete.
Nak buat Concrete Imprint kat Kedah ni, Pendang ke, Sungai Petani ke,
Kulim ke,,,,  contact ada di bawah tu....
Hijau Murni Construction.
017-6694706
Depa ni ada kontek satu Malaysia, sebut je kat mana mesti dia orang
boleh sampai. Murah aje, lebih baik, tahan lasak dan berkilat dari
tiles atau mozaik. Yang penting tu, BERgAYa kaouu !!!!!!









Kerja Ubah Suai (Renovation Work) boleh dilakukan dalam masa yang singkat je.

1. Bancuh, Merata atau Pasang Kongkrit dan cop cetak BUNgA dia satu hari boleh siap.
2. Esoknya dah boleh sapu Sealer untuk bagi lantai BERKILAT.

Lepas tu....  taraaaa,....  MELOTOP!!!!! kau hah..
Untuk kerja binaan ni, sila hubungi Hijau Murni Construction, KEDAH.
017-6694706



Selamat Menikmati suasana keliling ANDA yang INDAH.
Wassalam.

Sponsored by:
Concrete Imprint Malaysia
https://www.facebook.com/ConcreteImprintMalaysia

http://concreteimprintmalaysia.blogspot.my/



Monday, January 27, 2014

Progress Tanam Semula getah

Perkembangan kebun getah kami di Bukit Bubus.
Dah masuk 5 tahun lebih kurang,
Ada yang besar dan stabil, tak kurang jugak yang bantut.






Dalam Satu relung tu ada lebih kurang 150 pokok.
Kalau tiga relung, 450 pokok la...
Satu pokok boleh ke dapat sekilo susu?????
Benih Siam tak mustahil.......





Friday, July 26, 2013

Cempedak oh cempedak, Goreng lagi sedap.


Seronok nya dapat makan Chempedak dari pokok sendiri.


Manis rasa nya, tapi kena peram dulu 3 hari, baru masak.



Sori lah, tak dan nak bagi sedekah kat kenkawan.
Setengah nya tak sempat masak, jadi lebam.

Mungkin amik yang belum matang lagi kot!!!.
Selamat berbuka ngan Cempedak Goreng.
Sedap weee...